Отвергнутый сценарий Терри Россио для ПКМ5
Добавлено: Пн июл 09, 2018 1:52 am
Так, и где там? Что-то не нашла про сценарий. Там столько всего понаписано.
А также галерея скриншотов, фотографий, новости, интервью, архив статей и фанфиков.
http://www.pirates-zone.com/
Ура! Жду с нетерпением!Ну, если не комикс, то просто картинки ))
Вот мы недавно говорили о том, почему так получается , что Брукхаймер не может найти стоящего директора и талантливого сценариста для сиквелов ПКМ. Неужели в Голливуде, где есть жуткая конкуренция , нельзя найти талантливых людей. Оказывается, не все так просто. Не просто даже Брукхаймеру собрать в одном месте и в одно время не просто самых талантливых, а ещё и тех людей, идеи которых бы совпадали.Second anecdote --
Jerry Bruckheimer. A meeting on the project Deja Vu, where Tony Scott was about to be hired as director. Completely the wrong choice, in that Tony had stated he had no interest in making a science fiction film, and suggested the time travel aspect be dumped. (Deja Vu is a police procedural where the investigators have access to a technology that can look four days into the past.)
My hope was we had a screenplay that could be the next Sixth Sense. Tony wanted to make just another also-ran surveillance film.
Jerry acknowledged there were issues with Tony, but wouldn't budge on his choice. "I have a director, a script, a star, and the studio giving me a green light," he said. "It's not my job to not make movies."
It's not my job to not make movies.
So beautifully stated. From my point of view, he was Jerry Bruckheimer, he could get any film made, anywhere. Jerry Bruckheimer saw the situation as a bird in the hand, and that's how he became Jerry Bruckheimer. He told me, "If I blow this up, I can't honestly tell you if the film will ever get produced."
Shocking.
But Jerry was following the rule: spend time making films, not trying to get films made.
Но я ещё не дочитала до этого места. Хочу контекст почитать. А контекст очень интересный получается . Терри и про другие нереализованные проекты рассказывает. В том числе и с Вербински. У него вся статья про это. Так что пока читаю ))My version of Dead Men Tell No Tales was set aside because it featured a female villain, and Johnny Depp was worried that would be redundant to Dark Shadows, which also featured a female villain.
да, там как раз этот кусочек цитировали. Я по нему и нашла статью.Капитан Буль-Буль писал(а): ↑Ср июл 11, 2018 1:08 amА про ПКМ 5 и отвергнутый сценарий, ровно тоже самое было и в статьях об этом. Типа, отвергли из-за женщины-злодейки.
А мне кажется , Депп прав был. Не в характере Джека это. У Джека не может быть врагов-женщин )) Ну , вспомните хотя бы Тию Далму )) И тонкие намеки Гора на их взаимоотношения, несмотря на то, что она тоже была не из мира сего и Джек ее боялся.World Creation Subject to Whim Destruction
The original title of this column was planned to be World Creation Subject to Whim Destruction. Which I think is a pretty accurate summation of the job of screenwriting in general.
In my career, Godzilla has already been mentioned. But check out the marvelously detailed four-part series Godzilla Unmade, by Keith Aiken, exploring the development and production of that film.
More recent examples: my television series Magical Law lapsed when Gore Verbinski decided to direct The Lone Ranger instead. Our theatrical feature Lightspeed was put on the back burner when Disney acquired the Star Wars franchise. My version of Dead Men Tell No Tales was set aside because it featured a female villain, and Johnny Depp was worried that would be redundant to Dark Shadows, which also featured a female villain.
Of course there is also the possibility that all those screenplays simply sucked. But usually when I go back to read a screenplay that wasn't produced, it holds up, often better than the film that was eventually produced. Sometimes it just takes a single decision by a single person, often just a whim, to destroy years of story creation and world-building.